Årsresumé 2010 del 2

Det blev Juli och det var dags att åka till Norge för tredje(?) gången det året. Väl där gosade jag med finaste Linnéa och Harley. Jag fotade och vi drog till Kristiansand Dyrepark och badeland.



Sen rullade Juli bara förbi och det blev Augusti - månaden jag och sis längtat efter sen februari. ÄNTLIGEN var det dags att packa väskorna igen för att denna gång sätta oss på ett plan(som var 1h 40min försenat) till RHODOS- äntligen skulle vi få lite värme och sol, för det är inget att hurra för i Stavanger kan jag lova.. En vecka fylld av sol, bad, GOA göteborgare, HÄRLIGA norrmänn och lite party var pricken över i:t för en underbar vecka! Dock blev jag allt lite deppig när vi skulle hem.. 
När jag kom HEM till örebro var det bara få dagar tills lilla jag skulle bli en stor flicka och börja gymnasiet. Natten innan hade jag så ont i magen så jag knappt kunde sova. 
Men sen kom dagen då ett nytt kapitel startade ; jag var så hurtig att jag tillochmed cyklade till skolan. Jag har aldrig i hela mitt liv varit så nervös som jag var då. Men idag är jag så jävla STOLT över mig själv, att jag den dagen, trots att jag kände att jag hellre stannat hemma än att åka till skolan och möta min bästa klass SPA10, ändå åkte till skolan och trotsade min rädsla. Jag trodde aldrig att jag någonsin skulle komma i en så bra klass som 9A. SPA10 - you've changed me. Fan vad glad jag är att jag hamnade i den klassen. Jag trivs som fisken i vattnet. 






September tog jag och Pau en spontantripp till Leksand och bara andades. Så jäkla skönt var det! Jag fick även besök av min då gravida friend Amanda från Falun, vi åt pizza och gick på bio. Samma dag uppträdde jag tillsammans med Voces8, en fantastisk accapella-grupp från England.

Annars rullade bara månaden på, och tillslut blev det Oktober och jag fick besök av en tjej från Holland, Maria. Hon bodde här en vecka, vi bowlade, gick rundtur i stan, åkte till stockholm och umgicks med andra holländare och svenskar. Sen fyllde också Mathi 6 år, herre min skapare, var tar tiden vägen? Oktober avslutades med en halloween-fest hemma hos mig, som förvånande nog inte spårade. Jag mådde som jag förtjänade dagen efter :)


På höstlovet i November åkte jag till min älskade Amanda i Falun, vi tog det bara lugnt och passade på att umgås som kompisar en sista gång innan barnet skulle komma. Vi tog en tripp in på förlossningen då vi trodde det var på gång, men ack så fel vi hade.. Annars gipsade vi bland annat hennes mage och tog massa fina kort på magen, åkte till borlänge och skrattade! 
Efter många om och men tog jag äntligen tag i saken och kollade synen, vilket resulterade i ett par glajjor. Som jag förövrigt är riktigt värdelös på att använda..
I slutet av november drog jag till Norge ett par dagar, för att få komma bort liksom. För att få en break i mitt tråkiga liv. Dock missade jag flyget till Stavanger så jag fick spendera en natt på hotell vid flygplatsen. Men när jag kom hem till Stavanger blev allt bra igen.


Jag var kvar i Stavanger tills det blev December och jag hann med en sväng till Sandnes för att se Alexander Rybak med storband swinging home for christmas, tillsammans med min fina pappa. När jag kom hem var det dags för öppet hus, luciatåg och julavslutning. Resten av december shoppade jag julklappar, såg Cornelis på bio med farbror, faster &sis, åkte till mormor, firade storasyster och gosade med finaste Ella. Och nyårsafton firades som bekant först här hemma med tre-rätters och sen drog jag vidare till Ludde, jag var hemma 2.


För att summera året som har gått har jag haft så jävla kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0